Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van Fabels Tweedehands Merkkleding?

Het winkelconcept van FabelsTweedehands Merkkleding bestaat al enige jaren en is tot op heden een groot succes.
Het leuke aan de winkel is dat het aanbod elke dag wisselt en dat we een groot en gevarieerd aanbod hebben van zowel kinder kleding, baby kleding, schoenen en aanverwante accessoires uit het midden en hogere segment. Dat wij een groot aanbod merkkleding, accessoires en schoenen verkopen maakt het dat mensen graag bij ons komen winkelen.

Moet ik een afspraak maken om artikelen in te leveren?

Nee, wij werken niet op afspraak. Als de winkel open is kunt u gewoon binnen lopen met de kleding die u wilt verkopen. In overleg kunnen wij het ook bij u ophalen.

Waar zijn wij naar opzoek?

Waar zijn wij naar op zoek? Wij zijn op zoek naar goede kwaliteit kleding uit het midden en hogere segment (t/m maat 184/XS/S), dus let goed op wat u inbrengt. Dat bespaart u veel breng- en ophaalwerk en ons veel selecteerwerk!
De kleding dient gewassen en gestreken aangeleverd te worden, moet er zo goed als nieuw uitzien, aan het huidige modebeeld voldoen en bij voorkeur niet ouder dan 2 á 3 seizoenen. Naast kleding kunt u uiteraard ook schoenen, tassen, riemen, brillen, sportkleding, sieraden en andere kinder accessoires bij ons inbrengen. Net als u zoeken onze klanten naar artikelen die in perfecte staat zijn. Als u uitkiest wat u gaat inbrengen, wees er dan zeker van dat de knopen ‘knopen’ en de ritsen ‘ritsen’, en dat elk artikel fris ruikt en is gestreken, klaar voor een nieuwe eigenaar. Bedenk bij elk ingebracht item: Zou u het zelf ook kopen?

Welke merken kan ik inbrengen?

Welke merken kan ik inbrengen? Wij nemen de betere merken uit het midden en hogere segment in. Zie tabblad “merken”. Staat het merk er niet tussen en twijfelt u, lever het gewoon in. Maar uiteindelijk beslisen wij of de ingebrachte kleding geschikt is. Kleding van Zeeman, Wibra, Bristol, Scapino, Vogele, Tuunte, etc. nemen wij niet in. Twijfelt u over een merk? Lever het gewoon in.

Hoe moet ik de kleding aanleveren?

Verpak de kleding netjes en opgevouwen in een tas of bigshopper. Vermeld uw naam, adres, telefoonnummer en eventueel klantnummer op de tas.

Kan ik ook nieuwe kleding of partijen aanbieden?

Ja, u kunt ook nieuwe kleding ter verkoop inbrengen. Voor het aanbieden van een grote partij kleding kunt u het beste even contact met ons opnemen. We kopen geen kleding op, maar nemen het dan in consignatie. Dit doen we alleen als de kleding bijvoorbeeld overjarig is, een overstock is van uw winkelvoorraad of bij faillissement. Door consignatie verkoop ontvangt u vaak een veel betere prijs dan de gemiddelde opkoper u geeft.

Hoe zien jullie dat het mijn spullen zijn?

Als u voor het eerst bij ons komt vult u een contract in, hierdoor krijgt elke nieuwe inbrenger een eigen klantnummer.

Wie bepaald de verkoopprijs?

Wie bepaald de verkoopprijs? Wij bepalen de verkoopprijs, dit doen wij aan de hand van het merk, nieuwwaarde, staat en onze ervaring en kennis van de verkoop, hierbij houden we ook rekening met vraag, aanbod en huidige trends.
Nadat de kledingstukken zijn geprijsd, wordt deze in de winkel ter verkoop aangeboden voor 6 a 8 weken.

Welk percentage ontvang ik van de verkochte kleding?

U ontvangt 40 % van de verkoopprijs als uw item is verkocht. Wij dragen de BTW af over de verkochte kleding of U ontvangt 50% van de verkoopprijs als winkeltegoed als uw item is verkocht, deze kunt u weer bij ons in de winkel besteden. Het opgebouwde tegoed dient wel binnen 1 jaar te zijn opgehaald of verrekend.

Hoe kan ik mijn tegoed krijgen?

Wij betalen tegoed uit contant of per bankoverschrijving, door ons te bepalen.

Kan ik mijn ingebrachte kleding terug krijgen?

Bij de eerste keer inbrengen van uw kleding geeft u aan of u de kleding na de verkoopperiode van 6 a 8 weken terug wilt of het wil schenken aan het goede doel.

Niet ingenomen kleding: Wij kijken de ingebrachte kleding binnen 1 week na en de kleding die wij niet innemen kunt u in de week daarna weer komen ophalen. Kleding die we niet innemen en die na 2 weken niet is opgehaald, gaat naar het goede doel. Ingenomen kleding: Wilt u het na 6 a 8 weken toch liever terug, dan is dat geen probleem, maar houd zelf de datum in de gaten waarbinnen u de kleding weer moet ophalen (6 a 8 weken) Kom u te laat, dan is het niet mogelijk de kleding nog terug te nemen omdat na deze datum geven wij de niet verkochte- en niet opgehaalde kleding mee aan het goede doel. Mocht u de ingebrachte kleding sowieso niet retour willen, dan gaat de kleding die wij niet innemen meteen naar het goede doel. Fabels steunt meerdere goede doelen. Wilt u hier meer over weten, informeer in de winkel zelf.

Kan ik gekochte kleding nog terug brengen of ruilen?

Ja, gekochte kleding kunt u binnen 3 werkdagen terugbrengen of ruilen, mits het een niet afgeprijsd artikel betreft. Het is noodzakelijk dat u het bonnetje meeneemt en het prijskaartje aan het artikel laat zitten. Is dit niet het geval, dan kunt u het artikel helaas niet meer terugbrengen of ruilen.

Kan ik ook kleding bestellen of reserveren?

Het bestellen of reserveren van kleding is helaas niet mogelijk, dit om iedereen een kans te geven dat unieke pareltje te vinden en te kopen in onze winkel.

Wanneer kan ik mijn zomer-/winterkleding inbrengen?

Onze inbrengperiodes zijn: voor voorjaars- en zomerkleding: januari, februari, maart en april voor najaars- en winterkleding: juli, augustus, september en oktober.

Aansprakelijkheid

Wij besteden de grootste zorg aan presentatie, verkoop en veiligheid van uw ingebrachte artikelen, maar uw inbreng is wel op eigen risico. Daarom zijn wij niet aansprakelijk voor zoekgeraakte, beschadigde -en/of gestolen ingebrachte kleding.

Staat u vraag niet in de lijst neem dan contact op met de winkel, we staan u graag te woord.